Można pomyśleć, że ścianki reklamowe i w ogólniejszym znaczeniu cały marketing, to domena współczesności. Wydaje się, że jest odwrotnie. To znaczy, że od zawsze reklama była dźwignią handlu, ale na przestrzeni wieków, udoskonalała swoją formę. Trudno powiedzieć, czy obecnie osiągnęła swoją końcowy, optymalny model. Jeszcze nie tak dawno, przed upowszechnieniem Internetu, wydawało się, że różnego rodzaju nośniki, popularne do dzisiaj, to szczyt tej branży. Okazało się, że jest inaczej i wszystko wskazuje na to, że reklama w różnej postaci jeszcze nie raz nas zaskoczy.
Ścianki reklamowe, czyli wizja firmy
Ścianki reklamowe są poniekąd pomysłem na to, aby tu i teraz, czyli w konkretnym miejscu zostały zauważone. Mają też nieco inną funkcję. Bardziej nastawione są na długotrwały efekt niż na szybki zysk. Wykorzystując je, będziemy częściej myśleć o utrwaleniu wizerunku firmy lub usługi/produktu niż żeby wykorzystać ją do agresywnej kampanii reklamowej. Mają być one przyjazne, oswajać potencjalnych klientów z pewną wizją firmy, misją. Bardziej chodzi o to, żeby się dobrze kojarzyła, a nie wywoływała poczucie popytu. Owszem, ten mechanizm też ma na którymś etapie sprowokować, ale nie od razu i nie za wszelką cenę.
Ścianki reklamowe dostępne na różnych wydarzeniach
Gdzie więc mają znaczenie Ścianki reklamowe? Najczęściej w miejscach, gdzie pojawiają się podobni do nas wystawcy. Gdzie pojawiają się przedstawiciele innych firm. Na targach, różnego rodzaju festiwalach, lokalnych imprezach, nawet na dożynkach, jeżeli będzie trzeba. Wszędzie tam, gdzie uda nam się zaznaczyć swoją obecność, dając do zrozumienia, że jesteśmy wszędzie, gdzie wymaga tego sytuacja. Że nie lekceważymy pomniejszych wydarzeń, ponieważ nasze firmy chcą być odbierane jako przyjazne na dobre i na złe, na duże imprezy i małe. Ważne i te nieco mniej znaczące. Dzięki temu ten rodzaj reklamy posłuży nam do budowania pewnej naszej postawy.
To nie jedyna metoda
Nie będziemy musieli produkować tysiąca ulotek, żeby przekonywać na przykład lokalną społeczność, że jest dla nas ważna. Wystarczy, że będziemy uczestniczyć w ich imprezach. Ścianka reklamowa będzie o tym świadczyć.
A jak to się przełoży na to, co nas interesuje, czyli popyt naszych produktów. Zadziała to tak samo, jak i reklama, tylko z nieco opóźnionym zapłonem. Każdy kto się do nas przyzwyczai, zaufa temu, że traktujemy na przykład lokalne wydarzenia z powagą i należytym szacunkiem, będzie rozpoznawał nasze produkty w bezpośrednich zakupach. Nie jest to rzecz jasna jedyna metoda reklamy. Trzeba ich używać w rozmaitej formie, o każdej wiedzieć jakie ma znaczenie i umiejętnie je wykorzystywać.